CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

вторник, 18 марта 2014 г.

Oră de lectură

 Bună dimineaţa, mamă de Dumitru Matcovschi

Am desfăşurat în clasa a IV-a „B”, profesor Rodica Muruz, o de lectură, unde am încercat să îmbin convorbirea euristică cu lectura şi pictura. După prezentarea cărţii Bună dimineaţa, mamă de Dumitru Matcovschi, am trecut la lectura liniară a acestui volum, poezie cu poezie. Pentru a transmite mesajul literar-artistic al operei acestui condeier, am lucrat cu poezia Desenez al autoruluiredând motivele din aceste versuri prin desen. Am tălmăcit şi analizat semnificaţia fiecărei sintagme – casă luminoasă, o livadă doldora de roadă; la dreapta, o viţă de vie ce spre soare se mlădie; drum din pragul casei către lumea toată; zarea mai albastră peste casa noastrăŞi desigur, am sesizat mesajul acestei poezii: dragostea de plaiul mioritic, dragostea de neam, orice drum din lumea largă să te aducă la vatră.
 În timp ce, micii pictori, atenţi să nu omită nici un detaliu audiat din lectura, îşi creau tabloul, ceilalţi elevi lecturau expresiv versuri despre fetele lăcrămioare, mărgeluşe, despre o furnică ce bob de grâu în pom ridică, Greieraşul Puiu cu vioara frântă, despre neastâmpăraţii de băieţi, cum creşte plopul, cântec de jale pentru Martinel, cântec de leagăn pentru păpuşa Drina, cum joacă hora iepurelul cu-o furnică şi-o pisică, şi cu ursul Martinică, despre frunzele ce gălbenesc a toamnă nouă şi îngălbenite plouă. Astfel, prin lectura în lănţişor, elevii clasei a IV-a „B”, au făcut cunoştinţă cu volumul Bună dimineaţa, mamă de Dumitru Matcovschi.
 În concluzie, elevii au făcut cunoştinţă prin lectura literară cu opera pentru copii a acestui autor. Impactul acestei activităţi: promovarea şi valorificarea operei scriitorului Dumitru Matcovschi, stimularea interesului elevilor pentru creaţia acestui condeier.


  

 Liliana Juc

Комментариев нет:

Отправить комментарий