CE MAI CITEȘTI?
Oricare dintre aceste titluri îți cresc pofta de citit!
Mario
Vargas Llosa
Oricare dintre aceste titluri îți cresc pofta de citit!
Casa Verde
Odată
cu sosirea lui don Anselmo în Piura ,
viaţa locuitorilor din suburbia Mangachería se schimbă cu totul. Misteriosul
străin le află ambiţiile şi dorinţele ascunse şi se foloseşte de ele pentru a
începe o afacere: bordelul Casa Verde. Este punctul de pornire al unor aventuri
ce se confundă cu destinul oraşului din deşert, dar şi cu cel al unei aşezări
izolate din mijlocul pădurii amazoniene, cei doi poli spaţiali ai povestirii.
Locurile, personajele şi istoriile lor se întâlnesc, contrapunctic, spunând
povestea trecerii dintr-un tip de lume în altul.
La
un an de la apariţie, Casa
Verde (1965) a primit Premiul
Criticii Spaniole şi Premiul naţional pentru roman în Peru , iar în
1967 a fost primul roman premiat cu prestigiosul Rómulo Gallegos.
Paulo
Coelho
Învingătorul este întotdeauna singur
24 de ore în culisele celebrităţii.
Un portret necruţător al timpului nostru.
O zi la Cannes .
Scena: strălucitorul festival de film. Personaje principale: Igor Malev şi Ewa,
fosta lui soţie. Personaje secundare: actorii principali şi figuranţii fastuoasei
lumi a filmului şi a modei. După o despărţire dureroasă, Igor, un om de afaceri
rus, elaborează un plan pentru a-şi recâştiga fosta soţie. E dispus să facă
orice sacrificii, inclusiv umane, în numele acestei iubiri devastatoare, care
distruge totul în jur, dezintegrându-i inclusiv pe cei care o trăiesc.
Cu un
scenariu „imaginat“ de autorul care a vândut peste 100 de milioane de exemplare
din cărţile sale, Învingătorul
este întotdeauna singur este
o parabolă a superficialităţii, lăcomiei şi cultului celebrităţii, un crud
portret al lumii de azi.
„Când m-am
hotărât să fac o descriere fotografică a epocii în care trăim, am scris acest
roman“, spune Paulo Coelho.Învingătorul este întotdeauna singur e o meditaţie asupra laturii
întunecate a succesului, asupra destinului visurilor inocente într-o societate
marcată de o profundă disoluţie a valorilor.
Salman Rushdie
Seducătoarea
din Florenţa
Polirom, 2011
ÎN
COȘ
Cel mai recent roman al lui Salman Rushdie, Seducătoarea din Florenţa, publicat în 2008, este o elegie
închinată frumuseţii şi, în acelaşi timp, o meditaţie asupra naturii şi a
modului în care funcţionează puterea. Având în centru figura misterioasă şi
seducătoare a unei femei – prinţesă, vrăjitoare şi sclavă, visul de dragoste al
oricărui bărbat –, povestea îmbină epoci istorice şi spaţii culturale diametral
opuse, purtându-ne din Florenţa lui Machiavelli şi a familiei de Medici în
opulenta Indie a mogulilor din perioada de glorie marcată de domnia lui Akbar.
Cu toate că ne lăsăm cuceriţi de fermecătoarea eroină a cărţii, cu toate că cel
ce ţine în mână firele multicolore ale naraţiunii pare a fi un ins misterios cu
aerul unui nobil, cu măiestria unui scamator şi misiunea unui diplomat,
adevărata partitură a seducţiei este interpretată, ca întotdeauna, de Rushdie
însuşi, care îmbină harul unui povestitor oriental cu talentul plastic şi
bogăţia de nuanţe a unui miniaturist. „În Seducătoarea
din Florenţa,Rushdie se întoarce în timp, la acele prime indicii ale
schimbului cultural care şi-au lăsat puternic amprenta asupra operei sale...
Unul dintre cele mai bune romane scrise de Rushdie până acum.” (The Observer)
Gabriel Liicenu
Declarație de
iubire
DAUGĂ ÎN COȘ
„Paginile acestei cărţi s-au născut dintr-o idee
simplă: fiecare om îşi alcătuieşte de-a lungul vieţii un edificiu afectiv.
Măsura în care el este e dată de consistenţa acestui edificiu, de mâna aceea de
oameni - ei nu pot fi mulţi - pe care i-a preluat în el şi pe care i-a iubit
fără rest, fără umbră, şi împotriva cărora spiritul critic, chiar dacă a fost
prezent, a rămas neputincios. Aceşti oameni puţini care ne fac pe fiecare în
parte să nu regretăm că suntem reprezintă, chit că o ştim sau nu, stratul de
protecţie care ne ajută să trecem prin viaţă. Fiecare om face faţă la ce i se
întâmplă pentru că este protejat în felul acesta. Fără acest zid de fiinţe
iubite care ne înconjoară (indiferent că ele sunt sau nu sunt în viaţă), noi nu
am fi buni de nimic. Ne-am destrăma precum într-o atmosferă în care frecarea
este prea mare. Sau ne-am pierde, ne-am rătăci pur şi simplu în viaţă. Dacă ura
celorlalţi - covârşitoare uneori -, invidia lor, mârşăvia lor sunt
neputincioase este pentru că există câţiva oameni pe care îi iubim până la
capăt. Despre aceşti oameni este vorba în această carte. Ei poartă numele de
Monica şi Virgil lerunca, Noica, Sebastian sau Cioran, Henri Wald, Andrei Pleşu
sau Horia Bernea. Alteori sunt anonimi, sunt oameni aruncaţi în gropile comune
ale istoriei şi pe care numai iubirea, ca revers al urii care i-a împins acolo,
îi poate readuce în amintirea noastră.“ (Gabriel LIICEANU)
Richard Dawkins
Ceasornicarul
orb
Humanitas, 2009
UGĂ ÎN COȘ
După 150 de ani, teoria evoluţiei prin selecţie
naturală continuă să lase iluzia că e uşor de înţeles – şi în genere e greşit
înţeleasă, ba chiar e încă respinsă de un număr surprinzător de mare de oameni,
în ciuda dovezilor zdrobitoare în favoarea ei care s-au adunat de la Darwin
încoace. În Ceasornicarul orb Richard Dawkins îşi asumă sarcina de a
explica în detaliu pentru publicul larg tot ce pare la prima vedere imposibil
de explicat pe cale naturală: apariţia primelor forme de viaţă pe Pământ,
dezvoltarea organelor complexe cum sunt ochii sau aripile, aşa-zisele
"verigi lipsă" despre care vorbesc paleontologii, precum şi numeroase
aspecte stranii ale lumii vii. Cheia explicaţiilor lui Dawkins e înţelegerea
corectă a caracterului treptat, pas cu pas, al evoluţiei şi a raportului dintre
întâmplare (mutaţia genetică) şi determinism (selecţia naturală). Ceasornicarul orb e o demonstraţie de forţă intelectuală
care îşi are locul, alături de Originea
speciilor, între marile cărţi
de biologie.
Mary
Hartley
Ghidul femeii ocupate
Cum să-ţi organizezi cât mai bine timpul
Humanitas
Numeroase
femei se zbat să facă faţă unui program supraîncărcat şi seară de seară cad
epuizate, fără a nutri însă sentimentul că au de ce se bucura. Serviciul,
treburile casnice, obligaţiile de tot felul nu mai lasă loc de regulă
satisfacerii unor mici plăceri individuale, iar acestea sunt amânate
întotdeauna pentru „atunci când voi avea mai mult timp". Dar oare se va
întâmpla vreodată ca timpul să ne prisosească? Fiecare zi, de numai 24 de ore
în cazul oricui, este folosită îndeosebi pentru onorarea îndatoririlor, nu
pentru interese personale cărora am dori cu adevărat să le acordăm atenţie.
În Ghidul femeii ocupate, Mary Hartley analizează cauzele şi impactul neutilizării eficiente a timpului. Ea le arată femeilor cum să-şi chivernisească fiecare minut disponibil şi cum să facă faţă presiunilor şi cerinţelor vieţii agitate din ziua de azi, permiţându-şi totodată câte un răgaz pentru ele şi pentru obiectivele lor.
În Ghidul femeii ocupate, Mary Hartley analizează cauzele şi impactul neutilizării eficiente a timpului. Ea le arată femeilor cum să-şi chivernisească fiecare minut disponibil şi cum să facă faţă presiunilor şi cerinţelor vieţii agitate din ziua de azi, permiţându-şi totodată câte un răgaz pentru ele şi pentru obiectivele lor.
Subiectele
tratate includ, printre altele:
• Planificarea modului de utilizare a timpului
• Împărţirea sarcinilor
• Evitarea amânărilor
• Strategii şi sfaturi pentru diferite tipuri de personalitate
• Trei reguli de aur pentru a dispune de mai mult timp
• Planificarea modului de utilizare a timpului
• Împărţirea sarcinilor
• Evitarea amânărilor
• Strategii şi sfaturi pentru diferite tipuri de personalitate
• Trei reguli de aur pentru a dispune de mai mult timp
Timpul
este un dar de preţ şi el ne poate ajuta să trăim aşa cum dorim. Citind cartea
de faţă veţi învăţa să-l utilizaţi astfel încât să vă vedeţi visele împlinite.
Oliver Sacks
Omul care îşi
confunda soţia cu o pălărie
Humanitas,
2011
GĂ Î COȘ
Un profesor de muzica isi confunda (la propriu) sotia cu o palarie. Un
barbat nu-si recunoaste propriul picior. O femeie nu mai stie ce inseamna
stanga. Persoane considerate retardate mintal dovedesc capacitati iesite din
comun.Toate aceste bizarerii sunt cazuri neurologice reale, cu care s-a
confruntat doctorul Oliver Sacks. 24 de asemenea povestiri alcatuiesc o imagine
asupra mintii omenesti - am fi tentati sa spunem: asupra patologicului, daca am
putea trasa o frontiera neta intre normalitate si patologie. Cu veritabil
talent literar (e scriitor in toata puterea cuvantului), Oliver Sacks nu se
aventureaza sa traga concluzii si sa eticheteze, ci prezinta un tulburator
spectacol al mintii. "Omul care isi confunda sotia cu o palarie" s-a
bucurat de un rasunator succes in lumea intreaga si in cele mai diverse medii
intelectuale si artistice. Pornind de la cartea doctorului Sacks, Michael Nyman
a compus, in 1986, o opera, iar regizorul Peter Brook a pus in scena, in 1993,
un celebru spectacol de teatru.
a-Roman Patapievici
Zbor în bătaia
săgeţii
DAUGĂ ÎN COȘ
„Formarea mea, potrivit limbajului curent, este legată de cărţi, de
experienţe şi de oameni. Sensul global pe care îl dau existenţei mele este
acesta: există un sens. Cărţile care mi-au vorbit mi-au vorbit pentru că
adresau în mine o parte care avea nevoie de ele pentru a se manifesta.
Experienţele pe care le-am trăit mi-au fost revelate pentru a declanşa în mine
acele orizonturi care altminteri, dacă nu ar fi existat, nu mi-ar fi permis
punerea în lumină a semnificaţiei care îmi orientează viaţa. Făpturile pe care
le-am iubit au fost acelea care au iubit în mine ceea ce, fără iubirea lor, nu
ar fi meritat să supravieţuiască. Sunt de aceea recunoscător şi accept integral
viaţa care mi-a fost dată. Am văzut ideile şi am cunoscut carnea lor: viaţa
merită cu recunoştinţă trăită. Am devenit conştient prin a fi om de cultură.“ (Horia-Roman
PATAPIEVICI)
Anais Nin
Incest
ÎN COȘ
Volumul Incest face parte din cel mai faimos jurnal
erotic intrat in literatura secolului XX, marturia unei femei capabile sa isi
exprime dorintele secrete cu acelasi abandon "amoral" care a
apartinut dintotdeauna barbatilor. Anais Nin developeaza filmul incendiar al
unei pasiuni care incalca toate tabuurile. Astfel ia nastere portretul
amantului suprem: Joaquin Nin, adevaratul Don Juan, care cunoaste -- si
nesocoteste -- regulile seductiei."Incest este o fascinanta incursiune «la
cald» in mintea unei femei narcisiste, pasionale, lucide si extrem de
complexe." (Library
Journal)
Cine stie castiga
Humanitas
Fiction
Cine
stie castiga a
fost adaptat pentru marele ecran de Playtone, casa de productie a lui Tom
Hanks, in colaborare cu BBC Films si HBO Films. Ecranizarea Starter
for Ten, cu James McAvoy in rolul
principal, a primit Premiul publicului la Austin Film Festival.
Brian
Jackson, tanar, haios, mare fan al muzicii pop si al chefurilor cu gasca, scapa
in sfarsit de acasa si pleaca la universitate. E barbat! Lumea intreaga e a lui
si nimic nu-i rezista. Asta pana o cunoaste pe rasfatata Alice , o colega superba cu ifose de actrita
in devenire, de care se indragosteste fara speranta. Si, pentru ca ar face
orice s-o cucereasca, se inscrie la concursul televizat Intoarcerea
universitara, stiut fiind -- nu-i asa? -- ca femeile adora barbatii cu o
cultura solida. Pana una, alta, intre doua sesiuni de pregatire, Brian isi
traieste cu motoarele turate la maximum viata de student, condimentand-o cu petreceri
in camin, examene pierdute si plimbari sub clar de luna. O comedie irezistibila
despre dragoste si maturizare scrisa de un maestru al dialogurilor cu sare si
piper.
Martin E.P. Seligman
Fericirea autentica
Ghid practic de psihologie pozitiva
Humanitas
Unii oameni
se nasc mai fericiti decat altii, dar cu totii avem sanse egale la fericire.
Pornind de la aceasta premisa, Martin Seligman dezvolta, in ultima sa carte,
tema fericirii autentice in societatea moderna. In viziunea lui Seligman,
oricine poate fi pe deplin fericit daca urmeaza cativa pasi simpli, pornind de
la un set de valori universal valabile.
In prezent profesor de psihologie la Universitatea din Pennsylvania, fost presedinte al Asociatiei Psihologilor din America, Martin Seligman este autorul a peste 20 de carti, Fericirea autentica fiind un bestseller in domeniul psihologiei pozitive. Fericirea autentica este o faimoasa carte de psihologie, o abordare in stil modern a unei mai vechi ravne omenesti, pe care Aristotel a numit-o "viata buna".
In prezent profesor de psihologie la Universitatea din Pennsylvania, fost presedinte al Asociatiei Psihologilor din America, Martin Seligman este autorul a peste 20 de carti, Fericirea autentica fiind un bestseller in domeniul psihologiei pozitive. Fericirea autentica este o faimoasa carte de psihologie, o abordare in stil modern a unei mai vechi ravne omenesti, pe care Aristotel a numit-o "viata buna".
Anais Nin
Delta lui Venus
Humanitas Fiction, Literatură / Colectia: Raftul Denisei
Cititorul care paseste in lumea imbibata de
erotism a lui Anais Nin trebuie sa lase prejudecatile la intrare: autoarea
incearca sa deschida acea cutie a Pandorei care este sexualitatea feminina,
infatisand-o sub masti felurite, insa fara tuse clinice sau pudibonderii
suspecte. Prostituate, voyeuri, frigide, lesbiene, hermafroditi, artisti, femei
indragostite, barbati de o sexualitate uluitoare -- universul lui Anais Nin
functioneaza dupa legea instinctului ridicat la rang de arta.
Emil Cioran
Ispita de a exista
Humanitas
„Trebuie
să învăţăm să gândim împotriva îndoielilor şi certitudinilor noastre, împotriva
umorilor atotştiutoare, trebuie, mai ales, făurindu-ne o altă moarte, o moarte
incompatibilă cu hoitul, să acceptăm ceea ce nu poate fi dovedit, ideea că ceva
există... Nimicul era desigur mai comod. Ce greu e să te mistui în Fiinţă!“
Ludmila Uliţkaia
Al dumneavoastra sincer, Surik
Roman
tradus in peste douazeci de limbi si distins, in Italia, cu premiul Grinzane
Cavour (2008)
In Moscova
anilor '80, care mai pastreaza discret farmecul epocii tarilor, Surik isi
traieste fantasmele si singuratatea. Cu toate ca inima lui tandra si sensibila
il face obiectul dorintelor feminine -- e frumos ca un erou tolstoian, un
Pierre Bezuhov la douazeci de ani --, tanarul pierde la ruleta ruseasca a
destinului. Mila dureros de acuta pentru sexul frumos, neputinta de a spune nu
si mai ales un ciudat mecanism erotic caruia nu reuseste sa i se sustraga fac
din Surik un fel de sfant laic devotat femeilor. Astfel, prin patul lui se
perinda fapturi cu vieti complicate, care-si cauta consolarea in placerile
carnii: Mathilda, artista excentrica traind alaturi de trei pisici; Alia,
colega de facultate, o tataroaica urata, ratacita in capitala promisiunilor
desarte; Lena, a carei onoare o va salva printr-o casatorie fictiva; Valeria,
infirma cu imaginatie flamboaianta; Svetlana, depresiva, ale carei crize de
isterie o aduc in pragul sinuciderii. Si totusi Surik nu e un barbat fericit,
pentru ca Lilia, singura pe care o iubeste cu adevarat, il paraseste pe
neasteptate, lasandu-l fara atatea raspunsuri. Stim oare ce reprezentam pentru
cei cu care ne intersectam destinele? se intreaba tanarul care, din bunatate,
se lasa devorat de ceilalti pana cand ajunge aproape sa fie deposedat de
propria-i viata.
Info
Gabriel
Liiceanu
Epistolar
Humanitas, Eseistică, Memorialistică & Diaristică
Aşa cum spune şi titlul, cititorul are în faţă o carte
alcătuită din scrisori. Nu e prima de acest gen şi, desigur, nici ultima. Ceva
o singularizează totuşi: prilejul care i-a dat naştere, grăuntele în jurul
căruia s-au aşternut atâtea gânduri şi atâtea sentimente – nu întotdeauna
avuabile, însă întotdeauna salvate de frumuseţea expresiei. Acest
„grăunte" este o altă carte: Jurnalul
de la Păltiniş. Despre el vorbesc în scrisorile lor, cu patimă şi
însufleţire, cu omenească încrâncenare şi neomenească detaşare, paisprezece
intelectuali români, captivi ai unuia dintre cele mai cumplite momente ale
istoriei. Ei sunt: RADU BOGDAN, E.M. CIORAN, PETRU CREŢIA, ŞTEFAN AUG. DOINAŞ,
ION IANOŞI, THOMAS KLEINIGER, GABRIEL LIICEANU, CONSTANTIN NOICA, ALEXANDRU
PALEOLOGU, ANDREI PIPPIDI, ANDREI PLEŞU, MARIANA ŞORA, MARIN TARANGUL şi SORIN
VIERU.
Personajul central al acestei cărţi neobişnuite nu
este însă nici Jurnalul care i-a dat naştere, nici autorul lui
şi nici acela care a prilejuit jurnalul însuşi. Personajul central al Epistolarului este poştaşul. Fireşte nu cel din Arles , pictat
de Van Gogh, care priveşte către cititor de pe copertă. Poştaşul de aici e unul
nevăzut, mesager din stirpea lui Hermes, purtător nu al misivelor schimbate
vreme de doi ani între personajele înzestrate cu stare civilă, ci al spiritului
din care se împărtăşesc cu toţii. Lui i se datorează şi minunata potrivire a
gândurilor, şi prezenţa momentului istoric în filigran, şi transfigurarea, în
final, a tuturor resentimentelor. Lui i se cuvine, aşadar, să-i mulţumim.
James Frey
O mie de farame
Humanitas
Fiction
Imediat
dupa aparitie, O mie de farame devine cartea numarul unu a
Amazon.com., ocupa primul loc pentru cincisprezece saptamani consecutiv pe
lista de bestselleruri New
York Times, ramane mai bine de un an pe aceasta lista si atinge vanzari de
peste 4,5 milioane de exemplare. James Frey a fost tradus in peste treizeci de
tari.
Personajul
James Frey, de douazeci si trei de ani, se intoarce acasa distrus: cu patru
dinti lipsa, o gaura in obraz si scaldat in fluide corporale din cele mai viu
colorate. Acest tablou violent este rodul unui maraton a trei ani de consum de
crack si a zece ani de alcoolism. Internat la cel mai faimos centru de
dezintoxicare din Minnesota
(cu o rata de reusita de 17%), James inregistreaza verdictul doctorului ca va
muri in cateva zile si se lupta pentru supravietuire. Felul in care Frey
descrie mecanismul acelei "algebre a nevoii" despre care vorbea si
William Burroughs e delirant, coplesitor. Foamea de viata si foamea de
autodistrugere par a se hrani reciproc: "Vreau un pahar, vreau cincizeci
de pahare. Vreau o sticla de tarie, cea mai curata, cea mai teapana, cea mai
distrugatoare, cea mai otravitoare tarie de pe pamant. Vreau cincizeci de
sticle de tarie. Vreau crack, murdar si galben si plin de formaldehida".
Personajele care populeaza sanatoriul -- o prostituata de care James se
indragosteste, un judecator federal, un fost campion la box -- sunt un amestec
viu de decadere si bunatate, iar de aici se nasc paginile cele mai pline de
patos ale romanului.
J.M. Coetzee
Viata si vremurile lui Michael K
Humanitas
Fiction
Viata
pare sa fi intrat pe un fagas lipsit de suferinta, dar si de bucurie, pentru
Michael K, un barbat de culoare din Cape
Town . Orfan de tata, petrecandu-si copilaria
stigmatizata departe de mama, in camine si centre de reeducare, tanarul devine
gradinar in slujba consiliului local. Nimic nu pare sa-i tulbure traiul
monoton, pana in clipa cand mama sa, grav bolnava, ia hotararea de a se
intoarce in tinuturile natale, unde doreste sa-si sfarseasca zilele, departe de
orasul sfasiat de un raboi civil care nu este al lor si pe care nu il inteleg,
dar ale carui consecinte le afecteaza in mod direct vietile. Urcandu-si mama si
putina avutie intr-un carucior improvizat, Michael K incepe o adevarata odisee
printr-o lume care-si poarta la vedere cicatricile mereu reinnoite ale unei
istorii tragice. Drumul catre Prince
Albert , acolo unde se sfarseste viata mamei sale, e
plin de violenta, foame, pericole, ocolisuri, ascunzatori, soldati fanatici sau
dezertori. Povestea lui Michael K este insa una a supravietuirii lipsite de
iluzii, spusa in stilul alb, plin de forta, care l-a consacrat pe J.M. Coetzee.
Marius Daniel Popescu
Simfonia lupului
Humanitas
Premiul
Robert Walser 2008
Simfonia
lupului, romanul cu care debutează ca prozator poetul Marius
Daniel Popescu, este deopotrivă o evocare a vieţii cotidiene din România anilor
'80 şi povestea vieţii unui român emigrant în Elveţia. Cartea este structurată polifonic,
pe mai multe registre narative, între care autorul se mişcă cu o mare
dezinvoltură. Forţa ei expresivă îşi are sursa tocmai în uşurinţa cu care
autorul schimbă aceste registre în scurtele povestiri care se încrucişează. El
pendulează astfel între persoana întâi – a confesiunii, persoana a doua – a
spuselor bunicului către nepot, şi persoana a treia – a naratorului
omniscient. Romanul a primit Premiul Walser, acordat pentru prima data
unui scriitor din Elveţia franceză.
Christopher
Buckley
Fumatul strict permis
Humanitas
J.M. Coetzee
Maestrul din Petersburg
Humanitas
Fiction
J.M.
Coetzee, laureat al Premiului Nobel (2003) pentru literatura, si Fiodor
Dostoievski, unul dintre cei mai mari scriitori ai lumii. Ce au in comun? Un
roman, Maestrul din Petersburg , scris de
primul despre viata celui de-al doilea. Dostoievski, cel pe care il cunoastem
filtrat printr-o sensibilitate contemporana, este aparent un antierou: un
barbat intre doua varste, care si-a pierdut credintele tineretii si se
indreapta cu pasi repezi spre ruina trupeasca si spirituala. Tocmai acest
barbat isi asuma insa elucidarea unui mister cumplit, pe o veche schema a
datoriei si paricidului simbolic: moartea fiului sau vitreg, Pavel. Intr-o
Rusie violenta si opresiva, aflata in pragul revolutiei, Dostoievski gaseste
printre hartiile fiului sau o lista neagra, ceea ce confirma asocierea lui
Pavel cu gruparea anarhista Razbunarea Poporului, condusa de oportunistul
Nechaev, chiar posibilul ucigas. Un bildungsroman care se deruleaza in sens invers, Maestrul din Petersburg urmareste traseul psihologic al
scriitorului care, pe fondul unei stranii si contorsionate povesti de dragoste
tarzii, isi descopera fiul preyent prin absenta. Revelatia din final, cand
Dostoievski se vede reflectat in ochii fiului sau prin intermediul unor scurte
povestiri ale acestuia pe tema paricidului, pune coroana de spini pe fruntea
unei civilizatii aflate in pragul descompunerii. Romanul lui Coetzee lanseaza
intrebari despre constiinta, luciditate si suferinta intr-un stil nuantat,
deloc emfatic, chiar daca sunt filtrate prin mai multe secole literare, fiecare
cu raspunsurile lui.
Zeruya
Shalev
Viata amoroasa
Humanitas
Fiction
Bestseller
internaţional, tradus în peste douăzeci şi cinci de ţări şi ecranizat în 2007 (Germania ), în regia Mariei Schrader, cu Netta Gari şi
Rade Serbedzija în rolurile principale. Roman distins în Israel, în 1997, cu
Premiul de Aur şi Premiul de Platină ale Asociaţiei Editorilor şi Premiul ACUM.
Inclus în prestigioasa listă „Cele mai bune douăzeci de romane din ultimii
patruzeci de ani“ din Der
Spiegel.
Yaarah
este o tânără căsătorită şi îndrăgostită. Căsătorită cu Yoni, un bărbat de
încredere, dar insipid. Îndrăgostită de Arie, personaj fascinant, plin de
magnetism sexual şi de contraste, prieten din tinereţe al tatălui ei. Ruptura
interioară se adânceşte zi de zi, sub acţiunea corozivă a minciunii şi
vinovăţiei, până când Yaarah pierde contactul cu realitatea. Este complet
subjugată voinţei lui Arie, obsesiei sexuale care îi bruiază gândurile, dar şi
trecutului - căci acest bărbat are acces la secretele tragice ale familiei ei.
În vreme ce Yoni pleacă singur la Istanbul ,
Yaarah devine prizoniera erotică a lui Arie. Treptat, nuanţând dezvăluirile lui
şocante prin propriile descoperiri, ea reface un scenariu de familie marcat de
pasiuni distructive. Viaţa amoroasă este o carte senzuală şi reflexivă,
torenţială şi purificatoare, ca orice cufundare deplină într-o conştiinţă - pe
alocuri străină, pe alocuri familiară - aflată în plin zbucium. Extrem de
subtilă în psihologia personajelor sale, Zeruya Shalev scrie un roman în care
sinceritatea şi autoiluzionarea sunt la fel de violente.
Kurt
Vonnegut
Cutremur de timp
Humanitas
Fiction
Cand
un cutremur de timp arunca intreaga omenire cu zece ani in urma, pamantenii se
vad nevoiti sa-si retraiasca, fara a putea schimba nimic, ultimii ani din
viata, incepand de la 17 februarie 1991. Ideea ii apartine batranului scriitor
de science-fiction, Kilgore Trout, alter ego al autorului, ale carui povestiri
impanzesc naratiunea, venind in completarea evenimentelor. Astfel aflam despre
existenta buubuulingilor, extraterestri dotati cu o inteligenta stralucita, care,
odata cu aparitia televiziunii, refuza sa-si mai foloseasca imaginatia
transformandu-se in niste fapturi rautacioase si lipsite de sensibilitate;
despre cele trei surori "B-36", numite astfel dupa un bombardier de
pe planeta Pamant, dintre care cea mai rea e om de stiinta; despre doctorul
Schadenfreude, psihiatrul care le interzice pacientilor sa mai rosteasca
pronumele "eu", intentionand prin aceasta inedita terapie sa-i
elibereze de propriul sine. Urmarind epopeea tragicomica a vietii personajelor,
autorul isi reaminteste intamplari din propriul trecut, impanand naratiunea cu
mici povestioare moralizatoare, anecdote si comentarii pline de umor si
autoironie. Cutremur de
timp, roman ce impleteste abil elementele autobiografice cu fictiunea, s-a
aflat luni de zile pe lista de bestselleruri New
York Times.
Mihaela Nicola
Cu mănuşi
Humanitas
Fiction
După
succesul volumului Pe tocuri,
Mihaela Nicola revine în atenţia publicului cu o carte şi mai surprinzătoare - Cu mănuşi, un veritabil „manual
de atitudine" scris într-un stil relaxat, pe tonul unui dialog personal cu
cititorul. Volumul amendează cu umor şi ironie fină gafele de comportament ale
lumii contemporane, propunând în schimb reguli simple şi strategii sofisticate
pentru toţi cei dornici să îşi rafineze manierele şi să câştige astfel
respectul celor din jur. Autoarea navighează cu abilitate printre cutumele de life-style ale lumii occidentale şi româneşti, ne
pune în temă cu exigenţele de comportament ale mediului de afaceri şi îi oferă
cititorului emancipat, care îşi caută repere conduită impecabilă, o carte
fermecătoare în care se îmbină ca într-o dantelă experienţe personale, poveşti
de viaţă, istorii cu tâlc şi sfaturi utile pentru oricine îşi doreşte să
trăiască într-o lume mai frumoasă.
Herta Müller
Leagănul respiraţiei
Premiul
Nobel pentru literatură 2009
România
anului 1945: al Doilea Război Mondial tocmai a luat sfârşit, iar minoritatea
germană este livrată aparatului de represiune sovietic. Adolescentul Leo Auberg
cade victimă, alături de zecile de mii de conaţionali, deportărilor în lagărele
de muncă din Uniunea Sovietică. În recluziune, întregul univers se restrânge la
gesturile şi obiectele simple, la foamea de zi cu zi, la prieteniile pe muchie
de cuţit. A-ţi păstra umanitatea în astfel de condiţii înseamnă a te investi
sufleteşte în relaţia cu obiectele banale. O lopată de încărcat cărbuni poate
deveni hrană pentru suflet şi minte. La fel, leagănul respiraţiei, reglând
cadenţa corectă a unei existenţe greu de imaginat - mărturie de o intensitate
cutremurătoare a unei drame istorice mult timp ignorate. După lungi discuţii cu
poetul Oskar Pastior (1927-2006) şi cu alţi supravieţuitori ai lagărelor
sovietice, Herta Müller a adunat materia epică pe care a contopit-o în acest
mare roman apărut la Carl Hanser Verlag în vara lui 2009, cu doar câteva luni
înainte de a i se acorda Premiul Nobel. Leagănul
respiraţiei apare în 45 de
ţări.
Mario
Vargas Llosa
Mătuşa Julia şi condeierul
Humanitas, Literatură
Mătuşi
care vor ficţiune, dar nu citesc literatură. Condeieri care nu scriu cărţi, dar
produc ficţiune în cantităţi uriaşe. Iată o lume de mătuşi şi de condeieri,
aparent într-un echilibru între cerere şi ofertă. Înainte de apariţia
televiziunii în Peru ,
teatrul radiofonic - urmaşul romanului-foileton din gazetele secolului al
XIX-lea - asigura bunul mers al acelei lumi. Radionovelele unui scenarist de
geniu, la nivel popular, difuzate de Radio Central manipulează nevoia de onoare
şi iubire a publicului din capitala peruviană, Lima . La Radio Panamericana, un tânăr redactor
de ştiri temperează gustul pentru catastrofe al colaboratorului său şi se
îndrăgosteşte de o mătuşă prin alianţă, Julia. El are 18 ani, e student la
Drept şi scrie scenarii care ajung la coş. Ea are 32 de ani, e boliviană şi
proaspăt divorţată. Pe măsură ce avalanşa radionovelelor scapă de sub controlul
fanaticului condeier, viaţa tânărului Mario şi cea a mătuşii sale Julia scapă
de sub controlul familiei. Cu un umor la fel de năvalnic, Vargas Llosa îşi
transferă elemente autobiografice ale relaţiei cu propria sa mătuşă, Julia
Urquidi Illanes, într-un roman savuros şi năvalnic, lipsit de prejudecăţi
inutile.
Arthur
Golden
Memoriile unei gheise
Humanitas
Fiction
Bestseller
international, numarul 1 in topurile din Europa si America , vandut in peste 4 milioane
de exemplare si tradus in peste 35 de limbi. Ecranizarea romanului poarta semnatura
regizorului Rob Marshall si a primit in 2006 un premiu Globul de Aur, 3 premii
Oscar si 3 premii Bafta.
Ce
este o gheisa? Un obiect
al dorintei. O opera de arta in miscare. Un actor, un artizan, un entertainer, dupa traditia
japoneza. Un tip uman la granita cliseului cultural, imposibil de redat in
categoriile occidentale. Sau poate doar o femeie care poseda, in cea mai inalta
masura, rafinamentul artelor lumesti.
Chiyo,
o fata dintr-un sat de pescari, este vanduta unei okiya pentru a fi initiata in artele
gheiselor. Ritualurile seductiei sunt nenumarate, intr-o lume al carei esafodaj
se sprijina pe culorile unui chimono, pe dezgolirea unei cefe pictate, pe
licitarea virginitatii unei adolescente sau pe teserea unei intrigi de budoar.
Sayuri, pe numele ei de gheisa, ajunge sa stapaneasca destine, sa detina
secrete si sa construiasca un imperiu al erotismului ritualic.
Mario Vargas
Llosa
Rătăcirile fetei nesăbuite
Humanitas
În
vara anului 1950, Ricardo Somocurcio trece de la pantaloni scurţi la pantaloni
lungi. Petrecerile se ţin lanţ în cartierul Miraflores din Lima , iar viaţa este trăită în ritm de mambo.
Până când Ricardo se îndrăgosteşte de Lily. Pentru totdeauna. O pierde şi o
regăseşte, mereu sub un alt nume, în scenarii variate: Lima burgheză, apoi Parisul revoluţionar al
anilor '60, Londra hippy din '70, Japonia modernă. El este „băiatul bun“, care
visează să trăiască la Paris
şi crede că întâlnirile lor ţin de destin. Ea este „fata rea“, o aventurieră
calculată, care crede că întâlnirile lor ţin doar de hazard.
Un
roman despre bucuria şi caznele unei iubiri clandestine urmãrite de-a lungul a
patru decenii, pe trei continente. Dar şi o cronică a lumii postbelice care,
asemenea fetei nesăbuite, a avut nevoie de mult timp pentru a-şi recăpăta
inocenţa şi pentru a învăţa să iubească.
Ana
Blandiana
Spaima de literatură
Humanitas
„Totdeauna
am înţeles vocaţia ca pe o vină care te izolează automat, te îngrădeşte şi îţi
impune alte legi, alte drepturi şi alte datorii. Sunt mai mari? Sunt mai mici?
Pentru restul lumii, viaţa poetului pare o veşnică sărbătoare şi, într-o
reprezentare banală, poetul este înfăţişat încununat cu lauri, diafan, abia
atingând pământul. Vocaţia este fără îndoială o vină, părăsirea vieţii este
fără îndoială o vină şi singura circumstanţă atenuantă a poetului este de a fi
în egală măsură victimă şi vinovat, de-a fi acceptat, doar, un destin zeiesc
impus de zeii fără de milă. Singura lui scuză este de a fi acceptat numai în
ultimă instanţă, numai după ce încercase din toate puterile să se
împotrivească, să nu părăsească condiţia comună, de a fi acceptat numai după ce
s-a convins că acesta e singurul lui destin posibil.“ (Ana BLANDIANA)
Ioana
Pârvulescu
Viaţa începe vineri
Humanitas
Anul 1897. Un bărbat este găsit fără
cunoştinţă, în câmp, lângă Bucureşti, în zona „moşiei Băneasa“. Nimeni
nu ştie exact ce e cu el şi fiecare bănuieşte altceva: e un escroc
internaţional care vrea să-şi piardă urma? Un criminal? Un bolnav? Încetul cu
încetul, în jurul lui se adună o mulţime de oameni: un medic şi fiica lui, un
poliţist, un comisionar în vârstă de 8 ani, care umblă prin toată Capitala cu
scrisori şi pachete şi, nu în ultimul rând, gazetarii de la Universul.
Romanul, alert, cu un fir al acţiunii semipoliţist, cu personaje extrem de vii, dintre cele care-ţi devin prieteni, se petrece în numai treisprezece zile: de vineri 19 decembrie până la sfârşitul anului. Atmosfera lumii bucureştene din preajma anului 1900 este recreată ca-ntr-un film. Ajunge să deschizi cartea şi te afli, deja, acolo.
Romanul, alert, cu un fir al acţiunii semipoliţist, cu personaje extrem de vii, dintre cele care-ţi devin prieteni, se petrece în numai treisprezece zile: de vineri 19 decembrie până la sfârşitul anului. Atmosfera lumii bucureştene din preajma anului 1900 este recreată ca-ntr-un film. Ajunge să deschizi cartea şi te afli, deja, acolo.
Комментариев нет:
Отправить комментарий