CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

вторник, 11 ноября 2014 г.

Ora de lectură

 Urmele mele frumoase de Iulian Filip


 Pentru a valorifica cartea Urmele mele frumose de Iulian Filip (Programul de lectură Copiii Chișinăului citesc o carte), pentru a stimula interesul față de acest volum,  pentru a-i  mobilza pe copii la citit, am desfășurat ora de lectură cu același titlul în clasa a II –a «A», Liceul Dante Alighieri, profesor Maria Margine. În cadrul ei, am lecturat poezii ghidușe, cu mult umor: Iedul mezin și nănășelul poznașIepurașul la piață, Doi dinți și două întrebări. Împreună cu elevii am comentat aceste texte, adică care sânt pesonajele, care este poanta fiecăreia dintre  poezii. Într-un mod deosebit am prezentat poezia Cartea bună, subliniind faptul că dacă schimbăm versurile cu locul, rima nu se pierde. Am abordat tipul de lectură literar-artistic și metoda de lecru lectura –model. A fost o oră de lectură cu impact benefic pentru elevi.


 
Între flori mirositoare
Iedul nostru mi-ti-tel,
Obosit de alergare,
Adormi nițel-nițel.

Între flori mirositoare
Iedul mi-ti-tel vizează
Cum pe frații lui mai mari
Nănășelul îi vânează.

Frățiorii lui mai mari
Au uitat de un lup poznaș -
Când flămând e lupul tare,
nu-i cumătru, nici nănaș.

(...)

 Liliana Juc















Комментариев нет:

Отправить комментарий