CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

понедельник, 17 ноября 2014 г.

Ora de lectură

Urmele mele frumoase de Iulian Filip
Pentru a valorifica cartea Urmele mele frumose de Iulian Filip (propusă în cadrul Programului de lectură Copiii Chișinăului citesc o carte), pentru a stimula interesul față de acest volum,  pentru a-i  mobilza pe copii la citit, am desfășurat ora de lectură cu același titlul în clasa a II –a «B», Liceul Doina și Ion Aldea-Teodorovici, învățător Galina Lupușor. În cadrul ei, am lecturat poezii ghidușe, cu mult umor: Iedul mezin și nănășelul poznașIepurașul la piață, Doi dinți și două întrebări. Împreună cu elevii am comentat aceste texte, adică care sânt pesonajele, care este poanta fiecăreia dintre  poezii. Într-un mod deosebit am prezentat poezia Cartea bună, subliniind faptul că dacă schimbăm versurile cu locul, rima nu se pierde. Am abordat tipul de lectură literar-artistic și metoda de lecru lectura –model. A fost o oră de lectură cu impact benefic pentru elevi.



Iepurașul la piață
 A venit un iepuraș
după varză la oraș.
Stă la piață, stă la rând,
stă la rând, dar n-are când.


- Dați-mi voie, oameni mulți,
 repejor să-mi cumpăr varză,
frățiorii mi-s micuți
și-au rămas fără de pază!

Vulpea-și cumpără pastramă:
- Dar să-mi spui, tu nu ai mamă?
- Am avut mămică noi,
măritată-i cu un vulpoi.





Liliana Juc

Комментариев нет:

Отправить комментарий