CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

четверг, 17 июля 2014 г.

Lecturile verii 2014

Clubul de lectură CurioșiiDiscuţie/dezbatere 
Când ne-am uitat prima dată în oglindă?
Cine a inventat microscopul?
După o enumerare a recordurilor animalelor, am trecut la lectura exploratorie din volumul Cartea lui Când  pentru a afla când ne-am uitat prima dată în oglindă? Tot în acest context, am lecturat în ștafetă pentru a descoperi cine a inventat microscopul?
  • Primele oglinzi vor fi fabricate în Antichitate;
  • până în sec. al XIV-lea, ele sânt făcute din metal șlefuit, mai întâi de formă concavă, pe urmă din ce în ce mai plate.

  • Un dispozitiv de tipul microscopului a fost creat pentru prima oară în 1590, în Țările de Jos, de către frații Janssen;
  • în anul 1609, savantului italian Galileo Galilei i-a venit ideea de a schimba distanța dintre obiectiv și ocular, folosiind în calitate de microscop un ochean;
  • denumirea de microscop a fost propusă pentru prima dată în 1625 de către Faber, membru al Academiei din Roma;
  • primele succese serioase în utilizarea microscopului ca dispozitiv științific le-a obținut Robert Hooke în anul 1665. El a reușit să studieze la microscop o celulă vegetală.
Lectura referitoare la subiectele amintite a fost continuată cu lectura în lănțișor a curiozităților din volumul Știați că... 500 de curiozităţi incredibile, dar adevărate! Pentru a revedea cele dicutate/lecturate anterior am răspuns la întrebările din catea 125 întrebări şi răspunsuri.



 Liliana Juc





Комментариев нет:

Отправить комментарий