CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

пятница, 29 ноября 2013 г.

Lecţie bibliografică

 Prezentarea fondului oficului copii

 Lecția bibliografică Prezentarea fondului oficului copii a fost desfăşurată pentru elevii din clasa II-a, Liceul Dante Alighieri, profesor Carolina Locoman. La întrebarea ce reprezintă o bibliotecă, publicul respectiv a dat cele mai frumoase şi inedite explicaţii, de ex. Biblioteca este o taină a cărţilor, Biblioteca e un loc, unde afli cele mai interesante lucruri, Biblioteca este o casă a cărţilor, În bibliotecă cărţile sânt alfabetic aranjate şi clasificate etc., ultima formulare fiind foarte originală, ţinând cont ca participanţii sânt doar în clasa a II-a.
 Lecţia s-a desfăşurat interactiv, mai bine ca oricând, am reuşit prin conversaţia euristică să descoperim lucruri noi, bunăoară, ce semnificaţie au litere dintre cărţi, ce numim expoziţie de carte sau cu ce scop sânt organizate expoziţiile tematice, aniversare, permanente; ce rol are divizionarul, (divizează, separă volumele după domenii), panoul informativ etc.?
 Copii inteligenţi şi isteţi au concluzionat singuri care sânt îndrumătorii informativi şi direcţionali, evident, după bibliotecar, în bibliotecă. Cele enumărate au fost expuse într-un limbaj simplu, accesibil copiilor, iar pentru o însuşire mai bună au fost propuse exerciţii de căutare Găseşte o carte? Unde îl vom căuta pe Mihai Eminescu?.Poveştiile lui Ion Creangă?Unde găsim fabule? etc. În acest joc elevii s-au descurcat de minune.
Am discutat despre normele de condută în bibliotecă, însemnătatea cardului de cititor, drepturile şi obligaţiile utilizatorului.
 Prin poezia lui Petru Cărare şi a lui Vasile Romanciuc au fost transmise mai multe mesaje despre Carte şi Cărţi:
 Cartea mea-i cu multe file/ Şi cu multe poezii/ De cum o citeşti copile,/ Dă-o şi la alţi copii.
(Petru Cărare)
Dragii mei copii deştepţi,/ Înţelegeţi bine, foarte:/ Una este să ai cărţi,/ Alta este să ai carte.
 Însă pe de altă parte,/ Dragii mei copii deştepţi,/ Cine vrea să aibă carte, / Trece mai întâi prin cărţi. (Vasile Romanciuc)
Pentru mai multă relevanţă, împreună am tălmăcit sintagmele să ai cărţi, să ai carte.
 Căt citeşti, atăta creşti./ Cât citeşti atâta eşti (din versurile lui Vasile Romanciuc).

În concluzie: elevii au înţeles ordinea arănjării, clasificării volumelor; însemnătatea expoziţiilor; rolul divizionarului, panoului informativ; drepturile şi obligaţiile cititorului, importanţa cardului (permisului) de cititor.



Комментариев нет:

Отправить комментарий