CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

вторник, 16 июля 2013 г.

Întâlniri de suflet


  






Scriitorul Nicolae Rusu la o întâlnire cu ostaşii din brigada Ştefan cel Mare

     În cadrul Programului Chişinăul citeşte o carte, autorul romanului Al şaptelea simţ, Nicolae Rusu, a avut o întâlnire de suflet cu ostaşii brigăzii de infanterie motorizată nr.2 Ştefan cel Mare. Scriitorul a explixat motivele care l-au determinat să scrie acest roman, a cărui acţiune se desfăşoară în zilele noastre.
    „Este experienţa mea de comunicare cu oamenii, care pleacă la munci în Rusia, dar şi de experienţa mea de scriitor. Lucrez la Uniunea Scritorilor la Fondului literar şi plec adesea  la Moscova. De regulă, îmi place să călătoresc cu trenul şi ascult istoriile oamenilor, care sunt autentice. Aceste istorii le folosesc în povestirile sau romanele mele, am folosit şi în recentul, Al şaptelea simţ, care acum este citit în cadrul Programului Chişinăul citeşte o carte, iar la toamnă va fi conferinţă de totalizare a opiniilor şi părerilor cititorilor. În acest roman am recurs într-un fel şi la exprienţa mea de comunicare cu scriitori din ex-republicile sovietice. Este un roman care reflectă realitatea zilelor noastre”, a conchis Nicolae Rusu.
     Expunerea scriitorului a trezit curiozitatea ostaşilor şi ai au pus mai multe întrebări, inclusiv şi: „Când aţi început să scrieţi?” Întrebarea i-a fost adresată de un ostas. „Pe când eram elev, îmi plăcea mult să citesc, apoi, când am devenit student la politehnică, frecventam cenaclul literar de la institut. Am încercat să scriu, am publicat în ziarul institutului două miniaturi. Acesta a fost începutul. Apoi a trebuit să aleg între profesia mea de economist şi dorinţa de a scrie. Iată aşa am devenit scriitor!”
   S-a legat o discuţie sinceră între autorul romanului Al şaptelea simţ şi ostaşii dornici de a cunoaşte cât mai mult despre arta scrisului, despre profesia de scriitor, despre oamenii care servesc drept prototip pentru viitoarele personaje.
    Nicolae Rusu a vorbit şi despre piesa sa Şi ne izbăveşte de cel viclean... „La baza ei stă istoria vieţii fiicei lui Ştefan cel Mare, Elena, Elena Voloşanca, aşa i se spunea la Moscova. Am studiat arhivele, documente de epocă, la Moscova, dar şi în România. Elena a avut o soartă tragică. Ea a fost căsătorită cu kneazul Ivan Molodoi, fiul lui Ivan al III-lea. Piesa a fost montată la radioul naţional şi o puteţi asculta în cadrul emisiunilor Teatru la microfon”, a precizat autorul. „S-ar putea ca pe viitor să scriu un roman din viaţa ostăşească”, a rostit în încheiere Nicolae Rusu, bucurându-i mult pe slujitorii Armatei Naţionale.


Larisa Ungureanu

Комментариев нет:

Отправить комментарий