CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

четверг, 26 июля 2012 г.

Prezentare de carte





Nu mă tentează de Anatol Moraru


În toiul verii, s-ar părea că este greu să geseşti cititori. Şi totuși, zilnic, pragul Filialei Târgovişte îl trec zeci de utilizatori. De vârste diferite: de la copii de grădiniţă până la elevi din calsele primare, de la elevi din clasele gimnaziale până la liceeni şi studenți, de la casnice până la pensionari. Fiecare caută o carte, citeşte un ziar sau se interesează de noile apariţii.

În ajunul zilei de 26 iulie am vorbit la telefon cu mai mulţi cititori, care au luat cu împrumut cartea lui Anatol Moraru Nu mă tentează. Am vrut să aflu părerea lor şi să-i invit pe a doua zi la prezentarea acestei cărţi, recomndată pentru Programul Chişinăul citeşte o carte. Am auzit cele mai diverse păreri: de la „am rămas incântată” până la „nu mi s-a părut interesantă”, de la „m-am regăsit în poivestirile lui Anatol Moraru” până la „aş vrea să vin la o întâlnire cu autorul”. Fiindcă e vacanţă şi majoritatea sunt plecaţi din oraş, nu a fost posibil să vină a doua zi la prezentare nimeni, dar ne-am înţeles că în toamnă vor veni la una din întâlnirile pe care le vom organiza cu scriitorul Anatol Moraru şi-şi vor expune părerile şi impresiile.

A doua zi, chiar pe la ora indicată pentru prezentarea cărţii, şi-au făcut apariţia mai mulţi liceeni de la „Dante Alighieri”, dar şi de la şc. nr. 59 „G. Coşbuc”, care au manifestat dorinţă să participe la Prezentarea cărţii Nu mă tentează de Anatol Moraru. Ei au venit pentru a lua cu împrumut cărţi pentru Lecturile verii, dar au ascultat cu interes informaţiile referitoare la volumul semnat de Anatol Moraru. Au recunoscut că numele autorului le este necunoscut, că nu au citit nimic în presă despre cartea Nu mă tentează şi că pentru prima oară au auzit de Programul Chişinăul citeşte o carte, dar o parte din el au citit romanul lui Nicolae Dabija Temă pentru acasă şi Diavolul este politic corect de Savatie Baştovoi. Interesul a apărut după întâlnirea cu scriitorul Nicolae Dabija, iar romanul lui Baştovoi l-au citit, fiindu-le recomandat de colegi.

Prezentarea cărţii a început cu acest „schimb” de informaţii, după care a urmat prezentarea propriu-zisă. Care a început la standul unde sunt expuse materiale despre volumul lui Anatol Moraru Nu mă tentează, cât şi cartea propriu-zisă. Am parcurs împreună ce cei prezenţi biografia scriitorului, am făcut referinţă la alte apariţii editoriale, cum sunt: Nou tratat de igienă (nuvele), Turnătorul de medalii (roman) şi Ion Druţă: opera epică şi dramatică (ultima se află şi la expoziţie). La fel, am prezentat curpinsul volumului Nu mă tentează, titlurile povestirilor, o privire de ansamblu asupra conţinutului, am făcut trimitere la recenziile care s-au scris despre această carte, îndemnându-i pe liceeni să se încadreze activ în Programul Chişinăul citeşte o carte şi să lectureze acest volum.



Larisa Ungureanu

Комментариев нет:

Отправить комментарий