Biblioteca
Târgovişte,
spaţiu de
lectură şi informare
Scopul Zilei de informare:
promovarea culturii informaționale.
Obiective: informarea,
instruirea și motivarea elevilor la lectură.
Scopul şi obiectivele au fost
realizate prin lecţii informaționale, reviste bibliografice
tematice adecvate vârstei.
Ora 10:30. Lecţie informațională Să facem
cunoştinţă cu biblioteca.
Pentru a descoperi cum trăiesc
cărţile în Regatul lor – Biblioteca, au fost invitaţi elevii clasei II-a,
Liceul Orizont, învăţător Lilea Stegărescu. Aici, la bibliotecă, au descoperit
cum sânt aranjate cărţile la raft, de ce stau între ele litere, de ce unele
volume stau cu faţa spre noi, ce numim divizionar? Participanţii au fost
antrenaţi în jocuri cognitive Găseşte o carte? Unde îl vom căuta pe ...? Am
explorat împreună spaţiul bibliotecii: sălile pentru adulţi, oficiul copii,
panoul informativ, cetatea-simbol.
Am descoperit :
Ce numim expoziţie de carte,
cum stau cărțile într-o expoziţie? (Stau cu fața spre noi);
Ce numim divizionar, care este
rolul lui pe raftul de cărţi? (Divizează, separă un domeniu de altul);
Ce indică literele dintre cărți? (Literele indică
numele autorilor și astfel, te ajută să găsești mai ușor un volum sau
altul);
Ce reprezintă panoul de
informaţie? (Pe el este afişat tot ce este important în bibliotecă: activități culturale, programele
de lectură Chișinăul citeşte o carte, Copiii Chișinăului citesc o
carte, prioritățile anului, anunțuri, etc.);
Ce înseamnă sigla bibliotecii
Târgoviște, etc. (Sigla - un însemn, un simbol al unei insituții, la noi, ea
reprezintă cetatea din orașul Târgoviște)?
La final, am făcut o
totalizare a celor însuşte în cadrul acestei lecţii bibliografice.
Ora 11.10. Lecție informațională Reguli de
înregistrare a utilizatorilor
Am discutat despre normele de
condută în bibliotecă, însemnătatea cardului de cititor, drepturile şi
obligaţiile utilizatorului. Cei prezenți au descoperit că lexemul
cititor, mai are în limbajul bibliotecarilor și alte sinonime –
benificiar, utilizator.
Ora 11:40. Revistă
bibliografică tematică în cadrul expoziţiei Cărţi jubiliare 2015
Cititorii au descoperit ce
înseamnă noțiunea carte jubiliară. Ele sânt deosebit expuse şi
prezentate, adică marcate cu o fâşie colorată pentru a le da o conotaţie
sărbătorească. Am făcut o trecere în revistă a operelor jubiliare, existente la
noi în filială.
„Alexandru Lăpuşneanu”, nuvelă
istorică de Costache Negruzzi (1840) 175 de ani de la publicare
„Aventurile lui Hucklebery
Finn” de Mark Twain (1885) 130 de ani de la publicare
„Baltagul”, roman de Mihail
Sadoveanu (1930) 85 de ani de la publicare
Basme povestite pentru copii
de Hans Christian Andersen (1835) 180 de ani de la publicare
„Cântarea României”, poem de
Alecu Russo (1850) 165 de ani de la publicare
„Insula misterioasă” , roman
de Jules Verne (1875) 140 de ani de la publicare
„Ion”, roman de Liviu Rebreanu
(1920) 95 de ani de la publicare
„Pipi Şoseţica” de Astrid
Lindgren (1945) 70 de ani de la publicare
„Soacra cu trei nurori” de Ion
Creangă (1875) 140 de ani de la publicare
Ora 12:00. Am desfăşurat o lecţie tehnică Modalităţi de accesare a blogului bibliotecii Târgovişte, unde
participanţilor le-a fost prezentat blogul bibliotecii.
Ora 13:00. Prin Revista
bibliografică Cărți noi pentru tine am familiarizat publicul respectiv
cu noile achiziții.
Ora 14:30. Cu scopul de a
informa cititorul despre prioritatea culturală Anul 2015 – Grigore Vieru, am
organizat Revistă bibliografică tematică în cadrul expoziției permanente
Grigore Vieru – scriitorul
copiilor.
Ora 15:30. Pentru a promova
fondul de referinţă al bibliotecii şi pentru a informa cititorul a fost
organizată Lecţia bibliografică Ediţii periodice pentru copii.
Zilele de informare se
organizează cu scopul de a informa cititorul despre tot ce oferă o bibliotecă,
ce servicii prestează biblioteca, ce facilităţi, prin ce sânt importante
expoziţiile; de a-l instrui pentru a se putea orienta în torentul
informaţional, cum poate găsi o carte la raft, regulile de comportament în
această instituţie, etc.
Liliana
Juc
Комментариев нет:
Отправить комментарий