CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

четверг, 5 февраля 2015 г.

ZI DE INFORMARE

Biblioteca Târgovişte,
spaţiu de lectură şi informare
Scopul Zilei de informare: promovarea culturii informaționale.
Obiective: informarea, instruirea și motivarea elevilor la lectură.
Scopul şi obiectivele au fost realizate prin lecţii informaționale, reviste bibliografice tematice adecvate vârstei.
Ora 10:30. Lecţie informațională Să facem cunoştinţă cu biblioteca.
Pentru a descoperi cum trăiesc cărţile în Regatul lor – Biblioteca, au fost invitaţi elevii clasei II-a, Liceul Orizont, învăţător Lilea Stegărescu. Aici, la bibliotecă, au descoperit cum sânt aranjate cărţile la raft, de ce stau între ele litere, de ce unele volume stau cu faţa spre noi, ce numim divizionar? Participanţii au fost antrenaţi în jocuri cognitive Găseşte o carte? Unde îl vom căuta pe ...? Am explorat împreună spaţiul bibliotecii: sălile pentru adulţi, oficiul copii, panoul informativ, cetatea-simbol.
 Am descoperit :
Ce numim expoziţie de carte, cum stau cărțile într-o expoziţie? (Stau cu fața spre noi);
Ce numim divizionar, care este rolul lui pe raftul de cărţi? (Divizează, separă un domeniu de altul);
Ce indică literele dintre cărți? (Literele indică numele autorilor și astfel, te ajută să găsești mai ușor un volum sau altul);
Ce reprezintă panoul de informaţie? (Pe el este afişat tot ce este important în bibliotecă: activități culturale, programele de lectură Chișinăul citeşte o carte, Copiii Chișinăului citesc o carte, prioritățile anului, anunțuri, etc.);
Ce înseamnă sigla bibliotecii Târgoviște, etc. (Sigla - un însemn, un simbol al unei insituții, la noi, ea reprezintă cetatea din orașul Târgoviște)?

La final, am făcut o totalizare a celor însuşte în cadrul acestei lecţii bibliografice.
Ora 11.10. Lecție informațională Reguli de înregistrare a utilizatorilor
 Am discutat despre normele de condută în bibliotecă, însemnătatea cardului de cititor, drepturile şi obligaţiile utilizatorului. Cei prezenți au descoperit că lexemul cititor, mai are în limbajul bibliotecarilor și alte sinonime – benificiar, utilizator.
Ora 11:40. Revistă bibliografică tematică în cadrul expoziţiei Cărţi jubiliare 2015
Cititorii au descoperit ce înseamnă noțiunea carte jubiliară. Ele sânt deosebit expuse şi prezentate, adică marcate cu o fâşie colorată pentru a le da o conotaţie sărbătorească. Am făcut o trecere în revistă a operelor jubiliare, existente la noi în filială.
„Alexandru Lăpuşneanu”, nuvelă istorică de Costache Negruzzi (1840) 175 de ani de la publicare
„Aventurile lui Hucklebery Finn” de Mark Twain (1885) 130 de ani de la publicare
Alice în Ţara Minunilor” de Lewis Carroll (1865) 150 de ani de la publicare
„Baltagul”, roman de Mihail Sadoveanu (1930) 85 de ani de la publicare
Basme povestite pentru copii de Hans Christian Andersen (1835) 180 de ani de la publicare
„Cântarea României”, poem de Alecu Russo (1850) 165 de ani de la publicare
„Insula misterioasă” , roman de Jules Verne (1875) 140 de ani de la publicare
„Ion”, roman de Liviu Rebreanu (1920) 95 de ani de la publicare
„Pipi Şoseţica” de Astrid Lindgren (1945) 70 de ani de la publicare
„Soacra cu trei nurori” de Ion Creangă (1875) 140 de ani de la publicare
Ora 12:00. Am desfăşurat o lecţie tehnică Modalităţi de accesare a blogului bibliotecii Târgovişte, unde participanţilor le-a fost prezentat blogul bibliotecii.
Ora 13:00. Prin Revista bibliografică Cărți noi pentru tine am familiarizat publicul respectiv cu noile achiziții.
Ora 14:30. Cu scopul de a informa cititorul despre prioritatea culturală Anul 2015 – Grigore Vieru, am organizat Revistă bibliografică tematică în cadrul expoziției permanente
Grigore Vieru – scriitorul copiilor.
Ora 15:30. Pentru a promova fondul de referinţă al bibliotecii şi pentru a informa cititorul a fost organizată Lecţia bibliografică Ediţii periodice pentru copii.
Zilele de informare se organizează cu scopul de a informa cititorul despre tot ce oferă o bibliotecă, ce servicii prestează biblioteca, ce facilităţi, prin ce sânt importante expoziţiile; de a-l instrui pentru a se putea orienta în torentul informaţional, cum poate găsi o carte la raft, regulile de comportament în această instituţie, etc.

  Liliana Juc

Комментариев нет:

Отправить комментарий