Oră de lectură Lucruri sfinte din cadrul concursului Cea mai
eficientă oră de lectură
Scopul: valorificarea lecturii și susținerea procesului
de instruire şi educație
§ decodificarea mesajului ideatic al
textului;
§
valorificarea priorității
culturale – Anul Dumitru Matcovschi.
Obiective
generale:
· conștientizarea valențelor literar-artistice ale textului;
· îmdogățirea vocabularului prin expresii idiomatice.
Obiective operaționale:
Ø definirea și explorarea cuvântului sfânt;
Ø dezvoltarea gândirii critice și ceative;
Ø aplicarea tehnicilor interactive de grup.
Motto : Spune-mi și eu voi uita, invață-mă și eu imi voi aminti, implică-mă și voi învăță
Benjamin Franklin
Metode, tehnici și forme de lucru:
o Lectura-model;
o Conversația euristică;
o Diamantul;
o Triada;
o Diagrama Venn;
o Păianjenul
Jocuri: Cioburi de cuvinte; Construim Templul Sfințeniei; Lădița cu obiecte
Demersul orei de lectură
I. Introducere
1. Explorarea şi definirea cuvântului sfânt
a)Tălmăcirea expresiilor frazeologice:
Ce-am vorbit e sfânt!
Ferit-a sfântul! = în nici un caz, nicidecum
Ți-a ieșit un sfânt din gură = a vorbi foarte drept și înțelept, a spune o vorbă potrivită
A sta (ca un) sfânt = a sta nemișcat; (despre copii) a fi foarte cuminte
La sfântu-așteaptă = niciodată
b) Cuvântul sfănt și scump pot fi înrudite ca sens?
Depinde de context.
Această carte este scumpă, costă mult.
Această carte îmi este scumpă, mi-a dăruit-o mama când am început să citesc.
Cartea e sfântă, te face om.
II. Lectura literară a textului Pâinea e sfântă de Claudia Partole
III. Discuții pe marginea textului literar-artistic: decodificarea mesajului ideatic al textului.
IV. Moment poetic Poezia Desenez de Dumitru Matcovschi
V. Valorificarea semnificaţiei cuvântului sfânt / textelor sus-propuse prin tehnici
activ-participative de grup;
VI. Lectura în lănţişor (microeseul Lucruri Sfinte, poezia Dăruieşte, Doamne Sfinte de D. Matcovschi)
VII. Închierea: impactul Orei de lectură Lucruri sfinte.
·
Комментариев нет:
Отправить комментарий