CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

среда, 9 апреля 2014 г.

Cea mai eficientă oră de lectură - concurs

Oră de lectură Lucruri sfinte din cadrul concursului Cea mai eficientă oră de lectură
 Scopul: valorificarea lecturii și susținerea procesului de instruire şi educație
  Competențe:
    §      decodificarea mesajului ideatic al textului;
§         valorificarea priorității culturale –  Anul Dumitru Matcovschi.
Obiective generale:

  stimularea interesului pentru lectură;

·         conștientizarea valențelor literar-artistice ale textului;
·         îmdogățirea vocabularului prin expresii idiomatice.
Obiective operaționale:
Ø           definirea și explorarea cuvântului sfânt;
Ø           dezvoltarea gândirii critice și ceative;
Ø           aplicarea tehnicilor interactive de grup.
Motto : Spune-mi și eu voi uita, invață-mă și eu imi voi aminti, implică-mă și voi învăță
Benjamin Franklin 
Metode, tehnici și forme de lucru:
o       Lectura-model;
o       Conversația euristică;
o       Diamantul;
o       Triada;
o       Diagrama Venn;
o       Păianjenul
Jocuri: Cioburi de cuvinte; Construim Templul Sfințeniei; Lădița cu obiecte

Demersul orei de lectură
I.      Introducere
1.   Explorarea şi definirea cuvântului sfânt
a)Tălmăcirea expresiilor frazeologice:
Ce-am vorbit e sfânt!
Ferit-a sfântul! = în nici un caz, nicidecum
Ți-a ieșit un sfânt din gură = a vorbi foarte drept și înțelept, a spune o vorbă potrivită
A sta (ca un) sfânt = a sta nemișcat; (despre copii) a fi foarte cuminte
La sfântu-așteaptă = niciodată
b) Cuvântul sfănt șscump pot fi înrudite ca sens?
Depinde de context.
Această carte este scumpă, costă mult.
Această carte îmi este scumpă, mi-a dăruit-o mama când am început să citesc.
Cartea e sfântă, te face om. 
II.    Lectura literară a textului Pâinea e sfântă de Claudia Partole
III.  Discuții pe marginea textului literar-artistic: decodificarea mesajului ideatic al textului.
IV.   Moment poetic Poezia Desenez de Dumitru Matcovschi
V.     Valorificarea semnificaţiei cuvântului sfânt / textelor sus-propuse prin tehnici
activ-participative de grup;
VI.   Lectura în lănţişor (microeseul Lucruri Sfinte, poezia Dăruieşte, Doamne Sfinte  de D. Matcovschi)
VII.   Închierea: impactul Orei de lectură Lucruri sfinte.










·        



Комментариев нет:

Отправить комментарий