CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

вторник, 27 ноября 2012 г.

Ziua Bibliografiei

Programul  de activităţi culturale 
organizate în cadrul Zilei Bibliografiei
la 26 noiembrie 2012  
                                      
 10.00         Expoziţie tematică   Cărţile despre cărţi    
    
 10:30. Lecţie bibliografică. Călătorie în Regatul Cărţii.
 De Ziua Bibliografiei pentru elevii clasei a II-a Liceul Doina şi Ion Aldea-Teodorovici a fost organizată lecţia bibliografică Călătorie în Regatul Cărţii. Elevii au descoperit cum sânt aranjate cărţile la raft, de ce stau litere între volume, care este rolul lor, ce aflăm de pe panoul informaţional, ce numim expoziţie de carte, ediţii periodice, au însuşit noi cuvinte – expoziţie de carte, volum, divizionar – , au aflat regulile de conduită în bibliotecă, drepturile şi obligaţiile utilizatorului. 

 11:20. Lecţie bibliografică Fondul de referinţă al oficiului copii.

 Pentru elevii clasei a III-a, Liceul Doina şi Ion Aldea-Teodorovici, prof. V. Vîrlan  a fost organizată lecţia bibliografică Fondul de referinţă al oficiului copii. Elevii au însuşit ce numim fond de referinţă, ce înglobează în sine acest termen. Au fost familiarizaţi cu noţiunea de ediţii de referinţă şi ediţii periodice, liste bibliografice, resurse informaţionale pe diferite suporturi (fono, video, audio materiale).  Participanţii au sesizat care este rolul expoziţiilor de carte, cum le pot folosi, cum îşi pot selecta o carte.

12.40 Lecţie bibliografică  Cum să navigăm în marea de cărţi

  Scopul lecţiei bibliografice : Familiarizarea elevilor cu fondul de referinţă si dezvoltarea abilităţilor de căutare a materialului  în torentul informaţional.
 Elevilor le –au fost  prezentate  cele trei săli ale bibliotecii vorbidu-le despre predestinaţia fiecăreia.Apoi li s-a adus la cunoştinţă faptul că fondul de carte al filialei Târgovişte este foarte bogat, avînd 39000 de volume, şi foarte variat
 Pentru a nu naufragia în această mare de cărţi trebuie să avem nişte abilităţi de căutare. Li s-a vorbit despre accesul liber la raft.
 Apoi li s-au prezentat două cărţi : una nouă din librărie, alta din bibliotecă, la fel nouă. Elevilor li s-a propus să facă diferenţa între ele. Astfel au aflat la ce serveşte cota, fişa cărţii, numărul de înregistrare etc. Apoi, prin intermediul jocului cu fişele pe care erau scrise titlurile şi autorii, elevii singuri trebuiau să descopere unde sînt plasate cărţile la raft. Li s-a vorbit despre catalogul tradiţional care ține de ziua de ieri a bibliotecii  și cel electronic:care este scopul utilizării. 

13.30. Revistă bibliografică. Cărţi noi pentru tine.
 Revistă bibliografică Cărţi noi pentru tine a fost desfăşurată în clasa I-a „P”, Liceul Columna, profesor Rodica Prodan. Au fost prezentate 9 cărţi cu  adnotarile respective. Copii au descoperit noile volume: Poveşti populare pentru mic şi mare de Gheorghe Stratan (Chişinău, 2011) – basme în versuri însoţite de desene comentate; Caleidoscopul anului (Chişinău, 2011) – o carte cu   poezii, jocuri, cântece, proverbe, ghicitoriori, scenete  –  , sursă inedită pentru realizarea posterelor cu tematica anotimpurilor; Fetiţa cu chibriturile de Hans Cristian Andersen / Doamna Viforniţă de Fraţii Grimm; poveşti crengiene –  Fata babei şi fata moşneagului, Capra cu trei iezi, Dănilă Prepeleac, Harap- Alb, Soacra cu trei nurori; Cinel, cinel. Ghici ce e? (Chişinău, 2011) –  o nouă carte de ghicitori cu imagini, Floare-de-Cais sau Mielul netăiat de Andrei Strâmbeanu – un poem pascal ce redă drama unui baieţel împrietenit cu un mieluţ.
 Copiii au recepţionat informaţiile noi, au admirat desenele, au adresat întrebări, şi-au rămas  intrigaţi vizavi de cărţile prezentate.

15:00. Lecţie bibliografică. Călătorie în Regatul Cărţii.
  Pentru micuţii clasei I-a «T» , Liceul Columna, profesor Olga Tricolici, a fost organizată  lecţia bibliografică Călătorie în Altarul Cărţii .
  Copii au aflat ce înseamnă cuvântul bibliotecă în traducere din limba greacă, au descoperit cum sânt aranjate cărţile la raft, câte tipuri de cărţi pot fi, ce ne poate călăuzi în căutarea informaţiei, ce semnificaţie au literele dintre volume, ce denotă inscripţiile de pe divizionare, ce numim ediţii periodice, cum sânt organizate colecţiile, ce numim expoziţie de carte, care este rolul ei, ce aflăm de pe panol informativ.
  Participanţii au descopperit ce înseamnă card inteligent , au fost familiarizaţi cu regulile de înregistrare la bibliotecă, normele de utilizare a carnetului de cititor, drepturile şi obligaţiile utilizatorului.


                                            

1 комментарий:

  1. Bine, fetelor!
    implicatii frumoase, numai daca chiar au fost realizate... As fi vrut sa vad si argumente, foto de exemplu

    ОтветитьУдалить