CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

пятница, 27 января 2012 г.

Clubul temelor pentru acasă Studiem împreună


Au participat elevii cl. V de la liceul „Dante Alighieri” (dirigintă, doamna Bodean), însoțiți de bibliotecara, doamna Valentina Ciobanu. Din timp, copiii au știut că ședința va avea o temă, și anume, Imaginea iernii în poezia românească. În total: 28 copii.
Copiii au fost informați despre noile expoziții,dar și alte activități din cadrul bibliotecii. Una din activitățile tradiționale care se desfășoară anual la bibliotecă în luna ianuarie, a fost Ora de lectură, dedicată poeziei lui Mihai Eminescu.
Elevii au prezentat un mic recital din poezia lui Eminescu. În mod special, a venit la ședință Clubului o elevă din cl.VI, Grecu Gabriela, care a recitat poezia Criticilor mei. O altă elevă, Mihaela, a recitat poezia Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie. Și alți elevi au dorit să-și manifeste talentul de declamatori.
După acest recital am vorbit despre imaginea iernii în poezia românească. În special, ne-am amintit de poetul Vasile Alecsandri care a scris pasteluri dedicate acestui anotimp – Iarna. Am citit și am recitit poeziile: Gerul, Sania, La gura sobei, Bradul . Am atras atenția asupra figurilor de stil folosite de poet: epitete, comparații.
Imaginea iernii apare și în creația lui George Bacovia, mai ales, în poezia Decembre. O frumoasă poezie dedicată iernii a scris poetul Adrian Păunescu – Oameni de zăpadă. A fost remarcată metafora poetică foarte sugestivă din această poezie.
În încheiere, a avut loc un recital din antologia lirică „Feeria iernii”, apărută în 2010 la editura Phontos din Chișinău, în care au fost publicați poeți din Republica Moldova. Astfel, au răsunat poeziile Ninge de Steliana Grama, Săniuș de Anatol Ciocanu, Iarna de Liviu Deleanu, Moșul de zăpadă de Constantin Dragomir, Broscuța, Pinguinul de Steliana Grama, Iarna de Claudia Partole.
Prin intermediul poeziei, a versului măestrit s-a conturat un tablou fermecător al iernii. Priveliștea de afară ne-a ajutat mult ca să simțim atmosfera de basm a acestui anotimp.

Комментариев нет:

Отправить комментарий