CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

среда, 7 октября 2015 г.

Master class


Un buchet pentru orașul meu



E frumoasă toamna-n Chișinău! S-au scris versuri, s-au compus cântece despre Chișinău, pictorii au căutat cele mai poetice colțișoare din oraș pentru a le imortaliza pe pânzele lor. Ei bine, eu mi-am propus altceva: simplu, frumos și accesibil oricui. Am adus spiritul de toamnă în Filiala Târgoviște prin confecționarea hand made  a unor buchete. Și aceste buchete au prins viață datorită priceperii de a aranja frunze de diferite culori, de a vopsi cu acuarelă, de a găsi echilibrul culorilor și formelor. Parcurile, grădinile, curțile, străzile sunt pline de „materie primă”, pe care copacii ne-o dăruiește toamna. E de-ajuns să te apleci și să le culegi…Eu m-am pregătit câteva zile, colindând parcul Dendrariu, străzile din apropiere, crângurile de copaci, tufari. Am găsit adevărate comori! Mi-am propus să dăruiesc Un buchet pentru orașul meu. Și l-am făcut cu plăcere în cadrul unui Master class, avându-i ca invitați și „suporteri” pe elevii de la Liceul Teoretic cu Profil de Arte Ion și Doina Aldea-Teodorovici, care-au venit cu multă dragoste la biblioteca noastră, renovată, însoțiți de bibliotecara liceului, doamna Olga Bodaci și dirigentele clasei a IV a, doamna Aurelia Băncilă.
Elevii au urmărit cu atenție, cum se confecționează o floare (culorile le-au ales ei înșiși), cum se aranjează pe un simplu bețișor frunze de culori arămii sau galben-arămiu, verzi sau galbene ca un puișor proaspăt ieșit din ou, cum aceste frunze „prind viață” și se transformă într-o minunăție de buchet!
Am pregătit mai multe mostre și am demonstrat câteva modalități de a confecționa hand made buchete mai mari sau mai mici în dependență de necesitate sau de vaza pe care o ai la îndemână, ori de evenimentul care va avea loc.
Tot ce am confecționat în acea zi, le-am dăruit copiilor ca să le ducă în clasa lor și să alcătuiască Un buchet pentru orașul meu.
Activitatea s-a desfășurat în cadrul Decadei Orașul meu.
În final, am făcut poze, copiii au rămas impresionați, iar diriginta mi-a mulțumit pentru acest Master class inedit, accentuând că „ne va fi util la lecțiile de tehnologie”.


Larisa Ungureanu

Комментариев нет:

Отправить комментарий