CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

воскресенье, 14 сентября 2014 г.

Trolleybook

TROLLEYBOOK - 
o modaltate de a promova biblioteca şi cartea
Vizitatorii au fost informaţi despre Proiectul Trolleybook, (bibliotecă pe roţi), în ce constă el, care este menirea lui. Publicul vizitator a fost familiarizat atât verbal, cât şi prin intermediul pliantelor, materialelor promoţionale cu BM B. P. Hasdeu, programele şi serviciile culturale ale filialelor. Pentru a spori interesul față de noi ca entitatea incita curiozitatea pentru cunoașterea stimula gustul pentru lectură, am desfășurat prezentări de carte (2 - 28 participanţi), reviste bibliografice (2 - 35 participanți),

1 oră de lectură (15 participanți). De asemenea, am iniţiat cititorii sau potenţialii cititori cu voumele puse în expoziţia de carte organizată, am dat recomandări de lectură la solicitările cititorilor etc. De pildă, multe mame au întrebat ce le-am putea propune pentru copiii lor de vârstă preşcolară, şcolară, iar adolescentele erau interesate de cărţi de dragoste, reviste pentru tineri. Celei dintâi categorii (preşcolari/şcolari) am propus spre lectură volumele ABC-ul celor mici cu broscuţe şi arici de Silvia Ursache, Vesel îndrumar pentru vestiar de Ion Anton, Poezii pentru copii de Petru Cărare, Dealul Drăguței. Amintiri din altă copilărie de Lucreația Bârlădeanu. Pe lângă toate, Împreună cu copiii am desenat, colorat.
Deoarece contingentul migra, lucru firesc, nu-am putut desfășura activitățile după planul prestabilit, am contat pe publicul pezent într-un moment sau altul. Bunăoară, când s-au adunat mai mulți copii, părinți, pentru a oferi sugestii de lectură am prezentat una dintre revistele bibliografice Ce mai citim toamna acesta? Poezii şi texte despre toamnă; pentru doritorii de-a admira una din cărți am lecturat selectiv, în voce, fie din volumul ales de ei, cititorii, fie din volumul propus de bibliotecar. În timp ce copiii erau implicați în activități de divertisment – desenare, colorare (2 - 15 participanți), bunicilor, părinților le-au fost propuse reviste, pe care le-au răsfoit cu un vădit interes

(15 participanți). Cei care ne-au vizitat erau preponderent copiii cu vârsta între 4-11 ani, însoțiți de părinți, bunici. Marea majoritatea erau înregistrați la una din filiale, cei care nu dețineau permise de cititor au fost informați unde se pot înregistra, au primit materiale promoționale elaborate de BM B. P. Hasdeu (78 persoane). Vizitatorii au primit consultații despre cum pot găsi cea mai apropiată bibliotecă în dependență de locul de trai, unde pot găsi literatură la un domeniu sau altul, care sânt serviciile bibliotecii, programele de lectură pentru copii sau adulți, etc. Acest proiect inedit este o modalitate originală de promovare a cărții, lecturii, bibliotecii în general.

Liliana Juc














Комментариев нет:

Отправить комментарий