CARTEA ESTE MODUL NOSTRU DE A DĂINUI ȘI OGLINDA MÂNTUIRII OMENEȘTI (Lidia Kulikovski)

четверг, 29 сентября 2011 г.

Prezentare de carte: Diavolul este politic corect de Savatie Baştovoi


 29 septembrie 2011 Au participat elevi de la Centrele comunitare pentru copii şi tineri ”Vatra”, ”Eurica”, ”Scânteia”, însoţiţi de pedagogii sociali.
O succintă prezentare a Programului Chişinăul citeşte o carte, cât şi a biografiei scriitorului Savatie Baştovoi făcută de L.Ungureanu , cât şi o scurtă prezntare a romanului: tema, personajele, intriga, ideea.Cu o prezentare mai amplă a venit Canja Ana, cititoare activă, în prezent studentă la Universitatea tehnică din Moldova, anul I. „Nu ştiam nimic despre scriitor, nici nu auzisem de Savatie Baştovoi”, -aşa a înceuput Ana prezentarea romanului „Diavolul este politic corect”. Tonul sincer, vocea liniştită, limbajul îngrijit, dar şi discursul plin de argumente i-a făcut pe cei prezenţi să asculte cu atenţie. „Acum nu mai sunt eleveă şi m-am gândit să-mi fac eu singură o listă de cărţi pe care să le citesc. M-am gândit să încep cu scriitorii autohtoni. Am aflat de programul Chişinăul citeşte o carte şi m-am oprit la Savatie Baştovoi şi la titlul tentant al cărţii. Am navigat pe Internet ca să găsesc infprmaţie despre scriitor şi, sincer să spun, am găsit foarte puţină. Acest roman, în opinia mea, este s/f. Ceea ce se întâmplă, nu are nimic comun cu realitatea. Evenimentele descrise poartă o încărcătură emoţionantă apăsătoare. Poate şi există asemenea situaţii, dar acestea sânt absurde. Eutanasia – o noţiune întâlnită în roman, o lege prin care să fie ucişi oamenii în vărstă, maie exact cei care împlinesc 65 de ani, fiindcă e prea costisitor pentru societate întreţinerea lor. În roman este promovată ideea haosului. Prin acceptarea credinţei în Dumnezeu haosul din societate poate fi evitat. Lectura acestui roman pentru mine a fost ca o cană cu apă rece”.
Au urmat întrebări, adresate prezentatoarei Canja Ana, de exemplu: Ar putea să seîntâmple în Moldova a situaţie similară? Prin ce te-a emoţionat romanul? ş.a.
În încheiere, elevele Plămădeală Ana şi Aslanov Vlada (cl.VII), de la Centrul comunitar „Eurica” au prezentat un program de cântece – în engleză şi română, acompaniindu-se la chitară.
Câte o Diplomă de menţiune din partea bibliotecii „Târgovişte” au primit: Canja Ana, Plămădeală Ana şi Aslanov Vlada.
Cei mai activi participanţi la discuţie au fost premiaţi cu cărţi.
Larisa Ungureanu

Комментариев нет:

Отправить комментарий