Să facem cunoștință cu
biblioteca
Pentru a descoperi cum trăiesc cărțile în Regatul lor – Biblioteca, au fost
invitaţi elevii clasei I-a, Liceul Dante Alighieri, învățător Valentina Brehnă.
Aici, la bibliotecă, au descoperit cum sânt aranjate cărţile la raft, de ce
stau între ele litere, de ce unele volume stau cu faţa spre noi, ce numim
divizionar? Participanţii au fost antrenaţi în jocuri cognitive Găseşte o carte?
Unde îl vom căuta pe ...? Am explorat împreună spaţiul bibliotecii: sălile
pentru adulţi, oficiul copii, panoul informativ, cetatea-simbol. Am descoperit :
Ce numim expoziție de carte, cum
stau cărțile într-o expoziție? (Stau cu fața spre noi);
Ce numim divizionar, care este rolul
lui pe raftul de cărți? (Divizează, separă un domeniu de altul);
Ce indică literele dintre cărți? (Literele
indică numele autorilor și astfel, te ajută să găsești mai ușor un volum sau altul);
Ce reprezintă panoul de informație? (Pe
el este afișat tot ce este important în bibliotecă: activități culturale, programele
de lectură Chișinăul citește o carte, Copiii Chișinăului citesc o carte, prioritățile
anului, anunțuri, etc.);
Ce înseamnă sigla bibliotecii
Târgoviște, etc. (Sigla - un însemn, un simbol al unei insituții, la noi, ea reprezintă cetatea din
orașul Târgoviște)?
Am discutat despre normele de condută în bibliotecă, însemnătatea cardului
de cititor, drepturile şi obligaţiile utilizatorului. Cei prezenți au
descoperit că lexemul cititor, mai are în limbajul bibliotecarilor și alte
sinonime – benificiar, utilizator.
Am discutat despre normele de condută în bibliotecă, însemnătatea cardului
de cititor, drepturile şi obligaţiile utilizatorului. Cei prezenți au
descoperit că lexemul cititor, mai are în limbajul bibliotecarilor și alte
sinonime – benificiar, utilizator.
La final, am făcut o totalizare a
celor însuşte în cadrul acestei lecţii bibliografice
Liliana Juc
Комментариев нет:
Отправить комментарий